יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

פלסטיק, פלסטיק, פלסטיק

כמו שאתם יודעים, בזמן האחרון אני קצת מתעניינת בפנג-שווי, ולפי התורה הזאת רצוי להמנע מהרבה פלסטיק בבכית מכיוון שזה לא חומר טבעי ולכן אין לו זרימת אנרגיה טובה.
א-ב-ל
לכבוד שוק הפסטיק הקרב ובא (ביום שישי!) התגייסתי גם אני לפרוייקט הפלסטיק של קלבה המוקדש כולו לחומר שמכניס לנו הכי הרבה צבע לחיים.

אז בגלל שביקשו מאיתנו לכתוב פוסט שקשור לפלסטיק, הסתכלתי על ההזמנה של האירוע, וזה מיד גרם לי לחשוב על חברתי המהממת יעל. לפני כמה שנים עבדנו ביחד באותו משרד ואז היא הכירה לי את האובססיה שלה: בובות בליית' (Blythe). אני זוכרת שהיינו יכולות לשבת שעות על גבי שעות ורק להסתכל על תמונות...



אז על מה מדובר בעצם? בובות בליית' הן בובות פלסטיק עם ראש ענק, עיניים עצומות וגוף קטן. הן יוצרו בשנות השבעים למשך שנה אחת בלבד, ולכן הפכו לפריט אספנים מבוקש מאוד. מעריצות בליית' בכל העולם אוהבות לייצר הפקות אופנה (על כל המשתמע מכך: כולל בגדים, סטים, איפור ושיער) בשביל הבובות האלו, שהן לא פחות ממדהימות! (וכן, גם הלוגו של שיקסע הוא בעצם הפקה של מעריצת בליית' חרוצה). מגוון התלבושות והזהויות שהבובה הזאת מקבלת מסביב לעולם הוא עצום - היא יכולה להיות חובבת מותגים, נערת אינדי או נערת רחוב יפנית. הכל תלוי בחוש האופנה ובטעם האישי של בעלת הבובה.

אמנם ב-2001 התחילו לייצר שוב את בובות הבליית', אבל כל מבינת עניין מחפשת לעצמה בובת בליית' מקורית. למידע נוסף, אני שמחה להפנות אתכם לכתבה הזאת שקלבה בעצמה כתבה בזמנו לנענע.

הבובות האלו קצת גוסיפ גירל:


סופר מודל:


וגם זאת קצת בסגנון שאנל:




ולא אסיים את הפוסט בלי הקרדיטים הנחוצים: לכו לשוק הפלסטיק כמובן, והמשיכו לקרוא את שרשרת הפוסטים בנושא פלסטיק גם אצל standing ovation .

4 תגובות:

michalooshka אמר/ה...

האמתי שנתקלתי בהן ולא היה לי שום מושג שמדובר בפריט אספנות.. מגניב.

מ. אמר/ה...

הן מתוקות לאללה, אבל אם זה היה רק אני וכמה כאלה בתא קטן, אני חושבת שהייתי טיפה מפחדת.....

Natalie אמר/ה...

אני עם מורן

Clothes on Trees אמר/ה...

אוי אני מתה על הבובות האלה ממזמן... ממש ממש מזמן... לאכול להן את הראש, כאלה חמודות :)