יום רביעי, 1 ביולי 2009

מהנעשה בעירנו

אתמול הסכמתי להתלוות אל קלבה לאירוע הפתיחה של ה"ביוטי סיטי", בעיקר כי רציתי לראות את דיוויד לה-שאפל, ואני חייבת לסכם שהיה ממש, אבל ממש מעפאן. לא אהבתי את כל הקונספט של המיזם הזה.
יש באמנות מושג כזה שנקרא "סימולקרום", שמתאר (תקנו אותי בבקשה אם אני לא מדייקת) חיקוי ללא מקור. תמיד כשמדברים על זה, נותנים את דיסנילד בתור דוגמא - כי הוא הרי מציג מתקנים שאמורים לשחזר את עולמה של סינדרלה לדוגמא, למרות שהיא מעולם לא הייתה קיימת.
אז ככה הרגשתי אתמול ב"ביוטי סיטי"הזה, כי זה כאילו איך שהייתם מצפים מאירוע של 'יופי' להיראות, אבל הוא בעצם קלישאה אחת גדולה של משהו שלא באמת קיים במציאות.
כי קודם כל, מה זה ביוטי? מה זה יופי בכלל? לפי "תערוכת הצלמים" שהוצגה שם, שהיו אמורים לתת את הפרשנות שלהם ליופי - יופי הוא בר רפאלי. בר רפאלי ערומה, או בר רפאלי בתחתונים, יופי הוא יעל גולדמן, או מקסימום - דוגמנית בת 15 עם סיגריה. תסלחו לי, אבל זאת לא חוכמה.
בנוסף, אישה ממוצעת שנכנסת להיכל הזה, מרגישה הכל חוץ מיפה. היא מרגישה שהיא צריכה לתקן את עצמה, לשפר את עצמה, וזה מאוד נוח - כי בעצם מדובר בשוק ענק של מוצרי קוסמטיקה, מסודרים לפי חברות.
בנוסף יש כל מיני הרצאות מפי מומחים כמו פיליס גלזר ויובל כספין - מה שאומר שלאישה היפה, לפי תפיסת המארגנים, יש גם אישיות של תוכנית בוקר.
והאכזבה הכי קשה - הייתה מכל העניין של הבאת דיויד לה-שאפל. לא הייתה שם שום עבודה שלו תלויה על הקיר, שום וידאו שלו, רק 2 ספרים פתוחים שהרבה אנשים ניסו לעלעל בהם בו זמנית. אחר כך, כשהוא עלה לבמה, הוא רק אמר כמה משפטים על זה ש"יופי הוא אינסטינקט אנושי והישרדותי", משהו שאולי היה מעניין לדבר עליו, אבל אף אחד לא פיתח את המילים שלו לשיחה. אז זה קצת העציב אותי, כי מי אם לא הוא אמור לתפוס את כל האבסורדיות שבאירוע המסחרי הזה.


* אז במעבר חד מהאירוע של אתמול, היום בערב אני הולכת להופעה של M83 בבארבי, ואני ממש מתרגשת!

אני ממש מתלבטת מה ללבוש, בהתחלה חשבתי ללכת על מראה ה"מוכרת-עם-הפוני-מאמריקן-אפארל", חבל רק שאחרי אתמול, זאת ממש לא גאווה גדולה להגיד את זה. אני לא מבינה למה היא הייתה צריכה לפשוט על החנות, לקנות את כל מה שעולה וגם את מה שלא עולה עליה. היא הרסה לכולנו.

בינתיים, תהנו מהקליפ המהמם של ההרכב המדהים הזה:


6 תגובות:

Holly אמר/ה...

עשית לי את היום. התייפחתי כל השבוע אחרי שגיליתי שלה שאפל יגיע לאירוע ואני אמרתי לאמא שתזרוק את הכרטיסים.

miri אמר/ה...

אני שונאת שמות באנגלית בעברית - ביוטי סיטי נועד לכישלון כמו פאוור סנטר וסיטי טוואר זה הכי גני מאליבו. למרות שכבוד לפגוש את לה שאפל , תהני היום בהופעה, באה לפט שופ בויז?

Kalba אמר/ה...

וואו כתבת כל כך יפה ומדוייק. הכי פרגנת בניתוח האנתרופולוגי. הכי לא מגיע להם! פשוט היית צריכה לכתוב שהיה שואה :)

שיקסע אמר/ה...

זאת השורה התחתונה בניסוח הקולע, התמציתי והמדוייק שלך, קלבה יקירתי ;)

ודרך אגב מירי, אני מתה ללכת לפט שופ בויז!! אבל לא בטוח שאלך כי אין לי עם מי...

Olivia אמר/ה...

וואי כתבת את זה מעולה
מזל שלא הלכתי שם, סתם הייתי מבזבזת זמן..

מיכל♥ג'וש אמר/ה...

טרמפ יפה ולגמרי לעניין על הסימולקרום.