יום שני, 24 בינואר 2011

רגע של הארה

בשבוע שעבר הייתי חולה. מאוד. ומילא אם הייתי חולה, כמו ג'ורג' קלוני, במחלה לוהטת כמו מלריה, אבל לא. דווקא תקפה אותי מחלה של זקנות מעשנות בנות שמונים. ברונכיט. שלא תדעו.
בכל מקרה, בגלל כל השיעולים (הממש לא אסתטיים, אני חייבת לציין) לא שתיתי קפה בכלל משהו כמו שבוע. אחרי שהחלמתי, שמתי לב שמשהו טוב עובר על הפרצוף שלי. ניסיתי להיזכר אם התחלתי להשתמש במסיכה חדשה או אם החלפתי קרם, אבל אחרי ששללתי את כל האפשרויות, הגעתי למסקנה הבלתי נמנעת שכנראה ההתנזרות מקפה עשתה לי את זה! אז מעכשיו אני משתדלת להפחית עם הקפה. זה קשה, כי בדיוק קנינו מכונה חדשה, אבל מכמות של 4 כוסות ביום בערך, ירדתי לאחת. א-ח-ת. מה אני אגיד לכם, אני ממליצה לכולם להתחיל להרגיע עם הקפה, או לפחות עם החלב. זה הטיפול פנים הכי זול ויעיל שאי פעם תעניקו לעצמכם.
זה הזכיר לי את ספר שקראתי , "Skinny Bitch" (הראשון בסדרת ספרים מאוד מצליחה בנושא תזונה ודיאטה שמטיפה לטבעונות. בעיברית תרגמו אותו, באיחור של עשור בערך, ל"שווה בטירוף"). המחברות של הספר ממליצות לוותר לגמרי על קפה וסוכר ולעבור לשתות רק תה ירוק אורגני. בואו נגיד שאני עוד לא שם (וגם לא נראה לי שאי פעם אהיה. אני אוהבת קפה!), אבל גם ההפחתה עושה את שלה.

זאת המכונה החדשה שלנו :



זה הספר שמטיף לא לשתות קפה בכלל:


דרך אגב, בזמן ששכבתי על ערש דווי ופיללתי למותי, ליקטתי גם כמה מגזינים שיעבירו לי את הזמן, ואני חייבת לציין שממש חיבבתי את מארי קלייר האמריקאי. רואים בבירור את טביעת היד של נינה גרסייה (היה שם טור עצות של טים גאן וגם כתבת פרופיל נרחבת על הזוכה בעונה האחרונה של פרוג'קט ראנווי), אבל בלי שום קשר הוא היה כיפי. מצאה חן בעייני במיוחד כתבה שהסבירה איך להתמודד עם מצבים מביכים מול הז'קלין ליכטנשטניות של העולם (סליחה, נותנות שירותים בתחום הטיפוח). חוץ מעצות ברורות מאליהן ("כשאת מבקשת שעווה ברזילאית, קחי בחשבון שתצטרכי להוריד את התחתונים"), היו שם גם כמה ממש מועילות! לדוגמה, אם אתם עושים טיפול פנים או טיפול אחר ולא רוצים לקנות אחר כך את המוצרים שדוחפים לכם, הדבר הכי טוב להגיד הוא "תודה, אבל אני רוצה לראות קודם איך העור שלי יגיב לטיפול". גאוני, לא?!

10 תגובות:

Eran Evan אמר/ה...

אני בכלל חושב שחופשת מחלה היא דרכו של אלוהים לארגן לנו קצת זמן לחשבון נפש (טבעונות) או לריקונה (מארי קלייר) - לשם מילוי מחדש.
לגבי סקיני ביץ' - היית ממליצה בשפת המקור או בתרגום "הגרובי" שעשו לו?

T-M-S אמר/ה...

עוד יותר טוב מלראות איך העור יגיב לטיפול - לבקש דוגמיות! ואז באמת לראות גם איך העור מגיב לחומרים - אם אין דוגמיות אני לא קונה את החומרים!

marjorie morningstar אמר/ה...

עכשיו אין דבר שיותר בא לי מלהיות חולה ולצלול לתוך איזה "סקיני ביץ'" או משהו לא מאתגר בסגנון.
את חייבת לעשות את הפוסט על ספרי ההדרכה, מפתיעים אותי כל פעם מחדש הדברים שאת מביאה.

Mirelle אמר/ה...

אני כאילו 68% שם כזה. אני ממש אוהבת את הקפה שלי, ואני כבר שנים לא שותה עם סוכר אבל, הגיע הזמן לעבור לתה מאצ'ה (תה ירוק יפני ואורגני כמובן) מכיל קפאין גם הוא רק פחות. בינתיים מצאתי את האבקה אבל לא את המברשת! רשתות שיווק מטומטמות...

שיקסע אמר/ה...

ערנוש - אני קראתי את הספר בעברית והתרגום היה די צולע ;) אני אשמח להשאיל לך אותו!

TMSוש - אתה כל כך צודק! תמיד לא נעים לי לבקש דוגמיות וזה ממש מפגר כשחושבים על זה !

מרג'ורוש - הפוסט בהחלט יגיע! אבל לפני שאני עושה אותו אני חייבת לקרוא גם את הספר של LC (הוא עכשיו אצל אחותי)

מיראלוש - מה זה התה הזה? מה קשורה מברשת...? ניסית את החנות תה בדיזנגוף פינת גורדון?

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

תתחדשי על המכונה! איזה כיף לך, זה ממש החלום שלי. אני זוממת כבר הרבה זמן על מכונה של נספרסו - הבעיה היא שאני כרגע לא יכולה לשתות לא קופאין ולא חלב רגיל (גם לא חלב סויה).
אז הקפה שלי עשוי ממשקה צ'יקוריה עם חלב שקדים. זה הכי לא קפה שבעולם, והטעם אפילו די מוזר ומעורר צרבת בכוסות הראשונות, אבל עם הזמן מתרגלים.
אז אומנם גם אני עדיין לא בתה ירוק, אבל נראה לי שמשקה מצמח העולש עם חלב שקדים קצת יותר בריא מקפה רגיל :)
לאט לאט...

שרונה
Photo.Fashion.Passion

marjorie morningstar אמר/ה...

טוב, כיאה לעובדת משרד משועממת ביליתי היום איזה חצי שעה בהתחקות אחר הספר המדובר. האמת שמצאתי די מהר, אפילו יש פרק ראשון לקריאה חינם באינטרנט- והן פשוט פסיכיות הסקיני ביצ'ז האלה! מה זה הדיבור הנגוע הזה?
למרות השוק, אני סקרנית עכשיו לדעת מה רשימת הג'אנק המתקבל על הדעת של פרק 11. אני כזה קורבן.

Clothes on Trees אמר/ה...

"כשאת מבקשת שעווה קחי בחשבון שתצרטכי להוריד את התחתונים" - חומר של סטיקרים.... :))

Mirelle אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Mirelle אמר/ה...

תה מאצ'ה זה תה ירוק, אורגני, אמיתי כזה, של טקס התה היפני. מכינים אותו מעלים צעירים מאוד של עץ התה ולכן יש בו גם יותר קפאין מתה אחר. הוא בא באבקה וכדי לערבב אותו כראוי עם מים חמים וכדי שלא יהיו גושים, צריך מברשת מיוחדת. הנה דוגמא: http://www.youtube.com/watch?v=lUfnS4IFS0k

יש לו הרבה סגולות, כולל מחקרים שמראים שהוא שורף יותר פחמימות מכל תה ירוק אחר לאחר ארוחה. משהו כמו 25% אם אני לא טועה. הוא בריא בקיצר...

ולא, עוד לא ניסיתי אתה חנות בדיזנגוף-גורדון. עוד כמה מבחנים ואני אתפנה כדי ללכת לשם :)